F I C T I O N

R E V I E W

T U T O

S Z E N I T H
FOLLOW


"So what if this worldly dunya full of obstacles . It's not even Jannah .”
- N

"Everyone grows as long as they live with time . But only some of them learn from it ."
- Hlovate
"Hidup ni kena pakai neraca Tuhan, hukum Tuhan . Bukan neraca dan hukum manusia ."
- Hlovate
Welcome!

Fadhlin. 18.
Growing and changing are parts of life .
*will update once a week*

written: Tuesday 12 May 2015 @ 08:24 ✿
0 comment[s]





Assalamualaikum brothers and sisters . So ye aku tau lama sangat aku tak update blog hadoi . Entah mood tu kadang lari and lately banyak sangat kerja yang perlu disiapkan . Student-to-be eheh sila faham . Okay ini semua dusta belaka sila maafan kekhilafan saya .

I have that syndrome called proscastinate . Dia datang masa aku malas . Aku ni rajin orangnya . Rajin sangat serius . Okay tak ini dusta . Haha hambar .

Entah yang pasti aku nak mintak maaf sangat pasal cerita Kei dengan Lee yang terbengkalai (kalau ada yang berminat follow lah) in syaa Allah soon I'll update . Sungguh angin ribut taufan mana entah datang langgar aku sekarang . Aku mohon maaf .

A little bit about myself . Result UPU keluar dah . Jadi aku yang umur dia 18 tahun ni sangat excited . Alhamdulillah aku dapat sambung belajar dekat tempat yang aku nak . Sungguh .

Aku ingat lagi saat ambil result SPM, berjurai air mata . Sedih dia Allah je yang tahu . Sungguh . Normal lah bagi manusia sedih akan sesuatu hajat yang tak tercapai . Sungguh 3 Mac tu rasa macam mayat hidup .

Tapi entah perancangan Allah tu sempurna . Sebab bila result UPU keluar, I've got what I want .

Moral : Jangan risau kalau tak dapat sesuatu yang kita nak sebab Allah mesti dah simpan something yang lebih baik untuk kita .

And they (the unbelievers) plotted and planned and Allah planned to . And He is The Best Planner indeed . ((3:54))

Mereka kata kita typical kalau buat semua perkara macam orang biasa buat . Aku nak jadi luar biasa . Identiti aku, cara aku .

*****

"Kei ."

"Hmm ?"

Kei gigih memberus baju menjawab tanpa menoleh .

"Proscastinate tu ape ?"

"Proscastinate tu bertangguh . Macam kau . Bakul baju kotor tu dah bertimbun bila nak basuh ?"

Belakang Kei dilibas dengan buku kulit keras Black Beauty, J.K Rowling .

"Kejap lagi aku basuh la ."

Kei tersengih sambil memerhati gerak Lee yang dah bergerak ke biliknya .

"Hmm pergi ambil baju kotor lah tu."






Labels: ,

Post a Comment