F I C T I O N

R E V I E W

T U T O

S Z E N I T H
FOLLOW


"So what if this worldly dunya full of obstacles . It's not even Jannah .”
- N

"Everyone grows as long as they live with time . But only some of them learn from it ."
- Hlovate
"Hidup ni kena pakai neraca Tuhan, hukum Tuhan . Bukan neraca dan hukum manusia ."
- Hlovate
Welcome!

Fadhlin. 18.
Growing and changing are parts of life .
*will update once a week*

written: Wednesday 22 April 2015 @ 19:06 ✿
0 comment[s]





Sebab hidup ni sementara . Tak lama . Senyum kelat .

Dan (sebutkanlah peristiwa) Nabi Ayub, ketika ia berdoa merayu kepada Tuhannya dengan berkata : "Sesungguhnya aku ditimpa penyakit, sedang Engkaulah sahaja yang lebih mengasihani daripada segala (yang lain) yang mengasihani ." . (21 :83)


Dahi berkerut tahan sakit apabila tube iv (intravenous) dimasukkan kedalam vein . Kalimah suci berulang kali disebut dalam hati, berdoa agar dikurangkan sakit .

Tahan Lee tahan . Hilang macho nanti .

Sebenarnya taklah sakit mana setakat masukkan tube iv tapi vein dia yang semula jadi kecil menyebabkan dia sakit .

"Saline drip done ." Kei menunjukkan thumbs up kepada Lee .

"Huh . Layan aku macam budak kecik lagi ."  Muka ditarik .

Kei sengih ." Kau tu . Kata nak ambil medic . Tapi takut darah ."

"Takut darah tu lain dengan instinct nak selamatkan orang . "

Kei . Muhammad Khairul Ikhwan . Sebenarnya dia suruh panggil Khair tapi Kei lagi senang nak sebut eheh .

Jiran yang boleh main aci redah nak cakap apa . Dah macam adik-beradik . Kot la . 'Coz I've no sibling .

"Breakfast ?" Kei tersenyum . Mangkuk berisi bubur yang dihantar nurse bertugas ditolak ke arah Lee .

Lee diam . Refused . Muak . Serius .

Kei tersenyum . Tangannya segera mencari sesuatu daripada dalam beg .

"Aku dah agak kau tak nak makan . Sebab tu kau kurus ."

Penutup tupperware dibuka daripada bekasnya . Olio .

"Aku tau kau sayang aku ." Senyum .

"Hah . Banyaklah kau . Makan banyak-banyak baru cepat sihat ."

Senyuman Lee pudar . "Esok kau tunggu lagi ?"

"In syaa Allah . Aku tau kau kuat ." Mata Kei berair . Entah kenapa tiba-tiba rasa macam nak nangis . Tapi dia cuba senyum .

Lee angguk perlahan . "Allah takkan menzalimi hambaNya kan Kei ?"

"Sebab Allah itu Maha Penyayang ." Kei senyum kelat .

Esok .

*****

Eh ? Ye saya tahu agak pelik starter cerita wahai sahabat . Aku dah kata jalan cerita dia random kan ? Senyum .

Jadi nak memudahkan cerita, Lee's story akan ada hashtag sebelah title ok . Senang kan ? Alhamdulillah .

Aku pakai character lelaki sebab mudah . Mudah nak bayang ? Sebab perempuan ni banyak kena jaga  walaupun sekadar cerita erm erm . Erk . Alasan semata-mata . Eheh .

Aku ada alasan aku maaf kalau tak selesa .


Semoga bermanfaat !









Labels: ,

Post a Comment